Meetings & Events

Doreen Vroegop (38) is al sinds 2014 betrokken bij FC Twente. Eerst als vrijwilliger, totdat ze in 2019 een fulltime contract tekende als Frontoffice Medewerker. De Enschedese zit doordeweeks achter de receptiebalie bij de hoofdingang van De Grolsch Veste.

Eerste stappen bij FC Twente

In 2014 begon ze als vrijwilliger bij FC Twente en maakte later de overstap naar een oproepfunctie bij de receptie. "In 2019 ben ik fulltime aan de slag gegaan als Frontoffice Medewerker," vertelt ze. Haar betrokkenheid bij de club groeide gestaag. "Mijn vriend liep hier stage bij de Kidsclub. Op een open dag ontmoetten Johan Kroeze, een collega hier, en ik elkaar en toen ging het balletje rollen en werd ik vrijwilliger bij de Kidsclub." Vanaf dat moment raakte ze steeds meer betrokken bij FC Twente, ook rondom de wedstrijden en wervingen bij de Kidsclub. In 2015 begon ze, naast haar vrijwilligerswerk bij de Kidsclub, als oproepkracht en bouwde ze haar rol langzaam uit. “Naast Patty, de toenmalige receptioniste, was er op oproepbasis nog een plek vrij welke ik destijds heb ingevuld. Toen ben ik gaandeweg in de functie gegroeid.”

Officieel

Haar tijd bij FC Twente kent enkele veranderingen. “Begin 2019 maakt Patty de overstap naar de voetbalacademie en hierdoor ben ik fulltime aan de slag gegaan bij de receptie. Uiteindelijk ben ik parttime gaan werken en is er iemand bij aangenomen ter versterking. Nu werk ik samen met Mirella, zij vier dagen in de week en ik drie. Een tweetal dagen in de week werken we samen.”

DSC00435 groot

Taken en verantwoordelijkheden

“Wij zijn het eerste aanspreekpunt van de club. Wij ontvangen alle gasten en zorgen ervoor dat alle binnenkomende telefoontjes en e-mails bij de juiste afdeling terechtkomen. Daarnaast ondersteunen we onder andere Meetings & Events met de reserveringen voor de Bistro en de rondleidingen. Het persoonlijke contact is voor haar het meest waardevolle aspect van haar werk. "Ik krijg veel contact met mensen, waaronder vaste bezoekers en terugkerende evenementen. Dat vind ik leuk, want dan weet je wat je kunt verwachten. Ik kan ernaar uitkijken wanneer er weer een groot evenement op de planning staat. Dan weet ik dat er reuring zal zijn, daar hou ik van. Ik vind het het leukst wanneer de receptiehal vol staat.” Naast haar receptietaken ondersteunt ze Ticketing bij kaartverkoop voor wedstrijden en rondom de seizoenkaartverlenging. "Sommige mensen vinden digitaal bestellen lastig en willen face-to-face geholpen worden. Vooral ouderen komen daarvoor naar de balie.

Dynamiek

De dynamiek van drukke momenten spreekt haar aan. "Vroeger stonden de mensen in lange rijen buiten bij de seizoenkaartverlenging. Dat vond ik fantastisch! Nu gaat het veelal digitaal, maar die drukte mis ik soms wel." Ook in minder prettige situaties blijft ze professioneel. "Soms krijg je telefoontjes met klachten. Mensen kunnen boos zijn en vinden dat zaken beter moeten. Het is mijn taak om hen aan te horen en op een goede manier het gesprek te beëindigen, zodat ze toch tevreden ophangen. Gelukkig verkeren we nu in een goede periode, zowel sportief als binnen de club. Daardoor zijn die moeilijke gesprekken minder vaak nodig."

Meld je aan voor de FC Twente nieuwsbrief.