Sinds juli 2021 hebben wij een nieuw inlogsysteem. Hierom moet iedere supporter zich eenmalig opnieuw registreren. Daarna moet het eigen Ticketing account worden gekoppeld. Hiervoor moeten de gegevens van het Club account en het Ticketing account exact overeenkomen. Daarna kun jij inloggen en jouw FC Twente zaken regelen op één platform.
Nee, je dient een account aan te maken om wedstrijdkaarten te kunnen bestellen.
Je dient in eerste instantie een Mijn FC Twente account te registreren, dit kan via het registratieformulier. Na het registreren kun je direct inloggen en de accounts koppelen. Hiervoor doorloop je de onderstaande stappen.
1. Klik op ‘Aanmaken/Koppelen’
2. Klik op ‘Ik ben bekend bij de club’
3. Vul het juiste relatienummer (beginnend met T) en postcode in
4. Klik op ‘Controleren’
5. Klik op ‘Account koppelen’
Het Mijn FC Twente account is nu gekoppeld aan je Ticketing account.
Let op: in sommige gevallen vindt er een automatische koppeling plaats. Wanneer dit het geval is wordt rechtsboven ‘Welkom <naam>’ weergegeven. Je hoeft dan verder niks meer te doen.
Nee, dit kan niet. Je dient jouw eigen Club account aan je eigen Ticketing account te koppelen. Daarna kun je iemand toevoegen bij ‘Vrienden / familie koppelen’.
Het account is goed gekoppeld als het relatienummer in jouw account bij ‘Mijn gegevens’ overeenkomt met het relatienummer op je (seizoen-) ClubCard.
Iedereen die wedstrijdkaarten heeft gekocht of een FC Twente ClubCard (seizoenkaart/Young Reds/ Kidsclub) heeft een relatienummer. Deze staat op de achterkant van jouw fysieke pas en in jouw Mijn FC Twente account.
Het is mogelijk om zelf je adres te wijziging in jouw Mijn FC Twente account. Dit doe je als volgt
1. Login op login.fctwente.nl;
2. Klik op ‘Profiel bewerken’;
3. Verander het huidige adres naar het juiste adres;
4. Klik op ‘Ga door’.
De kaartverkoop van een thuiswedstrijd start 4 á 6 weken voorafgaand aan de wedstrijd. De kaartverkoop van een uitwedstrijd start ongeveer 2 weken voorafgaand aan de wedstrijd.
Het is niet mogelijk om reeds gekochte kaarten te annuleren en/ of hier je geld voor terug te krijgen.
Het is niet toegestaan om gekochte wedstrijdkaarten door te verkopen via derden. Kaarten mogen wel binnen de familie- en vriendenkring worden doorgegeven, zolang ze supporter zijn van FC Twente.
Momenteel is Vak-P gevuld met seizoenkaarthouders. Hierdoor is het niet mogelijk om voor Vak-P losse kaarten te kopen voor wedstrijden.
Kinderen van 1 tot 18 jaar kunnen wedstrijdkaarten in geselecteerde vakken kopen voor een gereduceerd tarief. Hiervoor moeten ze wel lid zijn van de Kidsclub of de Young Reds. Kidsclub en Young Reds wedstrijdkaarten zijn persoonsgebonden en moeten dus op zijn/haar naam staan.
Een ClubCard is een pas van FC Twente die je nu gratis aan kunt vragen. Voor bepaalde wedstrijden van FC Twente kun je alleen kaarten kopen wanneer je een FC Twente ClubCard hebt. Met een ClubCard ontvang je ook als eerste het nieuws over kaartverkoop. Wanneer je een seizoenkaart hebt of lid bent van de Young Reds of Kidsclub, is het niet nodig om een ClubCard aan te vragen. Je bent dan al in staat om kaarten te bestellen.
Voor sommige wedstrijden geldt een ClubCard verplichting en mag je met een (seizoen)ClubCard een bepaald aantal wedstrijdkaarten kopen. Dit kan verschillen per wedstrijd. Wanneer je een seizoenkaart hebt of lid bent van de Young Reds of Kidsclub, is het niet nodig om een ClubCard aan te vragen. Je bent dan al in staat om kaarten te bestellen. Wanneer bij een wedstrijd een ClubCard verplichting geldt dan is het niet mogelijk om zonder de ClubCard kaarten te bestellen.
Helaas is dat niet mogelijk, je mag maar van één club een clubcard bezitten. Heb je een seizoenkaart van een andere club, dan is het helaas ook niet mogelijk om een FC Twente een clubcard te bestellen. Alle aanvragen worden verwerkt in het KNVB systeem en dus meteen gecontroleerd op dubbele club/seizoenkaarten.
Het is mogelijk om je seizoenkaart te verplaatsen of de seizoenkaart op een andere naam te zetten. Hier vragen wij €12,50 voor. De eigenaar van de seizoenkaart kan hiervoor mailen naar: ticketing@fctwente.nl. Als je bijvoorbeeld een keer niet naar een thuiswedstrijd kunt, is het toegestaan om je seizoenkaart over te dragen aan een vriend, familielid, collega etc. Het is niet toegestaan om je seizoenkaart door te verkopen.
Ben jij jouw seizoenkaart verloren of is deze beschadigd? Dan is het mogelijk om een nieuwe pas te ontvangen. Hier vragen wij €12,50 voor. Een nieuwe seizoenkaart kun je aanvragen door te mailen naar: ticketing@fctwente.nl.
Kinderen van 1 tot 18 jaar kunnen seizoenkaarten in geselecteerde vakken kopen voor een gereduceerd tarief. Hiervoor moeten ze wel lid zijn van de Kidsclub of de Young Reds. Kidsclub en Young Reds seizoenkaarten zijn persoonsgebonden en moet dus op zijn/haar naam staan.
Bij de thuiswedstrijden van FC Twente kan er uitsluitend nog contactloos worden betaald. Een betaalmiddel kan dan de vestekaart zijn. Dit is een pas waar geld op gezet kan worden. Vervolgens kan hiermee worden betaald voor consumpties in De Grolsch Veste. Een Vestekaart kan op wedstrijddagen aangeschaft worden bij het servicepunten in de Hatrans Lounge, Hatrans Plaza, omloop of bij het witte huisje naast de SSU (stationzijde). Tevens kan dit op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 uur bij de receptie, te bereiken via de hoofdingang (ingang A). De kosten voor een nieuwe Vestekaart bedragen € 2,00.
Via de myNetPay app (te downloaden via de App Store of Google Play) kan je zelf een tegoed opwaarderen via de volgende stappen:
Stap 1: Log in met jouw Vestekaartnummer (=gebruikersnaam) en jouw unieke wachtwoord (onder de kraslaag) die zich bevinden op de achterkant van jouw Vestekaart.
Stap 2: Klik op “Opwaarderen” om via iDEAL saldo op de Vestekaart te zetten.
Stap 3: Selecteer een bedrag en vervolgens jouw bank om af te rekenen.
Stap 4: Je wordt nu doorgestuurd naar de betaalpagina van jouw bank. Volg nu de stappen van de bank om de bestelling af te ronden.
Indien je een nieuwe Vestekaart hebt aangeschaft/ ontvangen, raden wij je altijd aan deze te personaliseren of je Vestekaartnummer (begint met FCT) voor jezelf te noteren. Mocht je de Vestekaart verliezen en deze is niet gepersonaliseerd of je weet het Vestekaartnummer niet meer, kunnen wij niet verifiëren dat de desbetreffende kaart van jou is. Met de volgende stappen kan de Vestekaart gepersonaliseerd worden:
Stap 1: Download de myNetPay app via de App Store of Google Play (of ga naar de website fctwente.mynetpay.nl).
Stap 2: Log in met jouw Vestekaartnummer (=gebruikersnaam) en jouw unieke wachtwoord (onder de kraslaag) die zich bevinden op de achterkant van jouw Vestekaart.
Stap 3: Personaliseer je wachtwoord, naam en email.
Indien je de Vestekaart kwijt bent geraakt kan je contact opnemen met de afdeling Meetings & Events, via E: meetingsenevents@fctwente.nl of 053-8525525. Zij kunnen, indien de kaart is gepersonaliseerd of je het Vestekaartnummer nog weet, een nieuwe Vestekaart voor je klaarleggen en de oude Vestekaart blokkeren. Indien er nog een tegoed op de verloren Vestekaart staat, kan dit tevens worden overgezet. Hier wordt enkel een bedrag van € 2,00 op in mindering gebracht voor de verloren Vestekaart.
Het is mogelijk om de tweede ring te betreden met de lift. Hiervoor is wel een lift pas nodig. Deze kun je aanvragen via ticketing@fctwente.nl voor één wedstrijd of een geheel seizoen.
Rolstoelgebruikers kunnen een kaart voor het rolstoelplatform samen met een rolstoelbegeleider kaart aanvragen voor een bepaalde wedstrijd via ticketing@fctwente.nl. Hier geldt wel een wachtlijst voor. Het zou dus kunnen dan je niet aan de beurt bent.
Momenteel zijn alle plekken van het mindervalide platform uitverkocht. Er kan wel een verzoek voor een seizoenkaart op het mindervalide platform worden gedaan via ticketing@fctwente.nl. Mocht je dan in aanmerking komen dan nemen wij contact jou op. Dit kan wel enkele seizoenen duren.
Voor personen die in het bezit zijn van een gehandicaptenparkeerkaart is het toegestaan om mindervaliden nabij het stadion af te zetten. De automobilist kan vervolgens, op vertoon van de gehandicaptenkaart, parkeren op P3. Personen die niet in het bezit zijn van een dergelijke gehandicaptenkaart, kunnen bij de kruising (ter hoogte van Kinopolis) afgezet worden.