TGT'ers in de spotlights: Joost Lansink van Innomads

Dit seizoen licht FC Twente elke maand een bedrijf van de TGT uit. Deze maand meer over Joost Lansink van Innomads.
Joost Lansink helpt met zijn bedrijf Innomads ondernemers met doelstellingen als omzetgroei, meer websitebezoekers aantrekken of het vullen van vacatures. Dit doet hij samen met zijn team op een innovatieve manier met online advertenties.
Even voorstellen, wie ben je en hoe ben je begonnen met Innomads?
‘Ik ben Joost Lansink. In oktober 2020 ben ik begonnen met Innomads. De naam Innomads is ontstaan door de woorden ‘Innovatie’ en ‘Nomads’. Twee woorden die omschrijven hoe wij te werk gaan en met wie. Innovatie heeft te maken met de manier waarop wij bedrijven helpen, namelijk op een innovatieve manier. Nomads verwijst naar nomaden, dat is een groep mensen die geen vaste verblijf- of woonplek heeft. Ik vind dat ondernemers zich hiermee kunnen identificeren. Als ondernemer wil je altijd verbeteren en is jouw bedrijf constant in doorontwikkeling.
Voordat ik met Innomads ben begonnen, heb ik in 2013 SKEPP opgezet. Misschien kennen jullie het wel: het is een bedrijf dat kantoorruimtes verhuurt en inricht. Tijdens deze periode heb ik veel geleerd over het bedrijfsleven en ondernemen, dit pas ik nu toe bij Innomads.’
Wat kunnen jullie voor bedrijven betekenen?
‘Bij Innomads helpen we bedrijven groeien. Waarmee? Dat ligt aan de doelstellingen die zij hebben. Dit kan omzetgroei zijn, maar ook meer websitebezoekers aantrekken of het vullen van vacatures. Door middel van advertenties zorgen wij ervoor dat het juiste bericht, op het juiste kanaal, bij de juiste doelgroep terecht komt. Dit noemen we ook wel digital performance marketing.
Samen met mijn team zorgen we ervoor dat we altijd een stap verder gaan, zodat de hoogst mogelijke resultaten behaald worden. Wij zorgen dat we niet alleen campagnes analyseren, maar ook alles doorvoeren en optimaliseren. Dit zorgt voor directe resultaten waar de klant meteen iets aan heeft. Deze resultaten bespreken wij maandelijks met onze klanten. We horen vaak dat er door andere bedrijven over termen als CTR’s en CPC’s gesproken wordt wanneer de campagnes worden besproken. Onhandig, want 90% van de klanten weet niet eens waar deze afkortingen voor staan. Daarom focussen wij op resultaten die de klant ziet én begrijpt: verhogen van omzet, telefonische oproepen, nieuwe werknemers en digitale aanvragen.’
Wat voor bedrijven helpen jullie?
‘Dat verschilt. Voor geen enkel bedrijf voelen wij ons te groot, te klein of te goed, dus we hebben hele uiteenlopende klanten. Van MKB-bedrijven met een kleiner budget die we helpen met het aantrekken van meer websitebezoekers. Tot grote bedrijven waar we helpen met omzetgroei, het opvullen van vacatures, het verhogen van conversies en meer.
Een voorbeeld hiervan is Kato Kantoorinrichting uit Enschede. Hier hebben we in één jaar tijd de leadgroei verhoogt met 50%. Daarnaast hebben we in 2022 gezorgd voor een omzetgroei van 5 miljoen euro. Dat zijn zichtbare resultaten die de klant begrijpt! Een ander voorbeeld is Beimer, toevallig ook uit Enschede. Daar hebben we in de eerste maand dat onze campagnes draaiden gezorgd voor 1275 conversies en 1,4 miljoen weergaven. Ik vind het belangrijk dat we elke dag een stap extra zetten voor onze klanten, zodat we verwachtingen blijven overtreffen. Daarvan zijn dit soort mooie uitkomsten het resultaat!’
Jullie zijn ook veel bezig met AI, hoe spelen jullie hierop in?
‘Wij staan constant in ontwikkeling en ik wil altijd voorop blijven lopen. Daarom zijn wij inderdaad ook veel bezig met AI. Zo hebben we als doelstelling voor 2024 om aan het eind van het jaar 25% meer door AI te laten doen. Niet zodat wij met onze benen omhoog kunnen gaan zitten, dit zodat we juist meer tijd aan onze klanten kunnen besteden. We willen AI de simpele taken laten uitvoeren die ons veel tijd kosten, maar ook geautomatiseerd kunnen worden. De tijd die we daardoor extra hebben, besteden we dan aan klanten. Voor het bedenken van campagnes, het nog vaker bekijken en optimaliseren van lopende campagnes en meedenken hoe we nog meer kunnen betekenen.’
Sinds wanneer zijn jullie verbonden aan FC Twente?
‘Ik ben begonnen bij de TGT en ondertussen doorgestroomd naar de TOS. Voetbal en netwerken vind ik een goede combinatie. Ik ben ook al jaren Twente supporter! Door de evenementen leer ik veel ondernemers kennen en ondertussen zijn een aantal bedrijven ook klant worden. Misschien heb je mij wel in de trots, het magazine van Twente, voorbij zien komen over onze samenwerking met de Badzaak! Daarnaast zijn we tijdens de wedstrijden ook nog op het veld te zien. Zo proberen we er het maximale uit te halen!’
Tekst: Helemaal Content