Business

Door de hoge energieprijzen kiezen veel huizenbezitters ervoor hun woning te verduurzamen. ThermoSolutions biedt hen de helpende hand. Het Enschedese bedrijf isoleert spouwmuren en vloeren, met een flinke energiebesparing tot gevolg. Sinds januari heeft ThermoSolutions een eigen skybox in De Grolsch Veste.

Thermosolutions groeit in een razend tempo. Michiel Piek begon in 2016 met het bedrijf, maar in niets is de organisatie uit de beginjaren te vergelijken met het ThermoSolutions van nu. “We zijn begonnen als verkopend kantoor”, zegt Piek. “We gaven huiseigenaren advies over isolatie, maar brachten dit niet zelf aan. Daar zijn we in 2017 mee begonnen.” Het bleek een schot in de roos. “Inmiddels hebben we 110 medewerkers in dienst en hebben we vestigingen in Enschede, Burgum, Nijkerk, Hoofddorp en Klundert. Daarnaast zijn we bezig met een nieuw kantoor, in de kop van Limburg. Daarmee hebben we landelijke dekking.”

De groei van ThermoSolutions bleef niet onopgemerkt. In november werd het bedrijf onderscheiden met een Gazelle Award, een prestigieuze onderscheiding die jaarlijks door het Financieel Dagblad wordt uitgereikt aan de snelste groeiers van Nederland. “Dat was een ontzettend leuke opsteker”, vond Piek. Tegelijkertijd was het ook een bevestiging dat hij met zijn bedrijf de goede weg is ingeslagen. “Onze omzet groeit de laatste jaren steevast met de factor 2,5. We hebben de wind mee en de rek is er nog niet uit. We werken heel datagedreven. Met de modellen die we gebruiken verwachten we dat de omzet de komende jaren nog verder zal stijgen.”

FC Twente

Als Enschedees bedrijf draagt ThermoSolutions FC Twente een warm hart toe. Robin Schippers, technisch directeur van het bedrijf, is al jarenlang TOS-lid. Toen hij in 2017 bij ThermoSolutions ging werken, overtuigde hij Michiel Piek om ook lid te worden. “Iedere wedstrijd beleef ik met veel plezier”, zegt hij. “Tijdens ieder duel in De Grolsch Veste geniet ik van de sfeer en het plezier dat het elftal brengt.”

Voor Piek was dat reden om het sponsorpakket verder uit te breiden. Sinds januari beschikt ThermoSolutions over een eigen skybox, die plaats biedt aan zestien personen. “We zitten in skybox 217, midden op de hoofdtribune. Het is een mooie plek, we zijn heel blij dat deze beschikbaar was. We gebruiken de skybox vooral voor ons eigen personeel. Zij waarderen dit heel erg. Al wil niet iedereen er iets van weten, want we hebben ook best wat aanhangers van Heracles binnen het bedrijf. Af en toe nodigen we daarnaast relaties uit. Laatst tegen Utrecht bijvoorbeeld. Dat was direct een succes, want een paar dagen later konden we een grote opdracht tekenen.”

 Werkwijze

Het is een volgende opdracht in de toch al rijkelijk gevulde portefeuille van ThermoSolutions, want aan werk heeft het bedrijf niet te klagen. Alleen afgelopen jaar isoleerden medewerkers van het bedrijf meer dan 12.000 huizen. “Klanten doen een aanvraag, daarna komt een van onze adviseurs langs om te kijken of de woning geschikt is. Dat doen we door middel van endoscopische inspectie. Met speciale camera’s bekijken we de binnenkant van de muur of onder de vloer. Als een huis geschikt is, sturen we de klant een offerte. Als deze hiermee akkoord gaat, staat zes tot acht weken later onze installateur voor de deur.”

Het isoleren van de woning is vervolgens in een halve dag gebeurd. Daarbij maakt ThermoSolutions gebruik van een speciaal isolatieschuim. Daarmee onderscheidt het bedrijf zich van andere partijen. “Waar veel andere partijen lege spouwmuren isoleren, kunnen wij ook muren isoleren waar nog bestaande isolatie in zit. Dit hoeft dus niet eerst verwijderd te worden. Het materiaal dat wij gebruiken is een milieuvriendelijk, circulair mineraalschuim, ontwikkeld door BASF. In Nederland zijn we exclusief distribiteur. Het heeft een eeuwige levensduur. Het gaat pas uit de woning als deze gesloopt wordt.”

Besparing

Het snelle en goede werk van ThermoSolutions leidt doorgaans tot lovende reacties van klanten. En, zeker niet onbelangrijk, de woningen zijn na de installatie ook echt duurzamer. “Onlangs hebben we nog onderzoek gedaan onder 1200 klanten. Daaruit bleek dat ze gemiddeld een reductie van 24 procent op de stookkosten hadden. Een geweldig gemiddelde. Daar doen we het uiteindelijk ook voor.”

Meld je aan voor de FC Twente nieuwsbrief.