De kaartenmarkt is een online omgeving in onze ticketshop waarmee wij supporters de mogelijkheid bieden om hun kaart voor een thuiswedstrijd beschikbaar te stellen. Een mede-supporter kan deze tegen het vastgestelde tarief bestellen. Een gedeelte van dit bedrag wordt vervolgens aan de verkoper uitgekeerd. Let op: dit geldt alleen zodra de kaart daadwerkelijk door iemand anders gekocht is.
Het aanbieden van een seizoenkaartplek op de kaartenmarkt kan door de onderstaande stappen te doorlopen:
Het aanbieden van een losse kaart op de kaartenmarkt kan door de onderstaande stappen:
Het is mogelijk om je plek tot 2,5 uur voor aanvang van de wedstrijd aan te bieden of te verkopen. Wanneer deze niet verkocht is, is je huidige kaart nog actief en geeft deze gewoon toegang tot de wedstrijd.
Het controleren of een kaart daadwerkelijk aangeboden wordt kan op de onderstaande twee manieren:
Het terugtrekken van een kaart op de kaartenmarkt kan alleen wanneer deze nog niet verkocht is. Dit kan door de onderstaande stappen te doorlopen:
Nee, het is enkel alleen mogelijk dat de eigenaar van de gekochte (seizoen)kaart zijn of haar kaart kan aanbieden op de kaartenmarkt.
Nadat je een kaart via de kaartenmarkt verkocht hebt, proberen wij het door ons verschuldigde bedrag binnen uiterlijk 10 werkdagen nadat de wedstrijd gespeeld is uit te keren op het ingevulde IBAN-rekeningnummer. Let op: dit geldt alleen zodra je plek daadwerkelijk door een andere supporter gekocht is.
Wanneer je aangeboden kaart door een mede-supporter besteld is, ontvang je als vergoeding 1/17e van de seizoenkaartprijs retour.
Wanneer je aangeboden kaart door een mede-supporter besteld is, ontvang je als vergoeding circa 80% van het aankoopbedrag retour.
De kaartenmarkt is een extra dienst die wij onze supporters aanbieden en geldt ter compensatie voor het eventueel moeten missen van een wedstrijd. Bijkomende kosten voor onder andere de implementatie en administratieve werkzaamheden zullen hieruit (deels) gedekt worden.
Heb je naar aanleiding van deze pagina nog vragen en/of opmerkingen?
Neem contact op met onze afdeling Service & Ticketing via ticketing@fctwente.nl of 053-8525777