Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest voorkomende vragen met betrekking tot de seizoenkaart. Kijk eerst hier voordat je contact opneemt met de afdeling Service & Ticketing.
We vragen iedereen uiterlijk 12 mei te verlengen, omdat we alleen dan weten welke stoelen er exact vrijkomen om aan andere supporters aan te bieden. Als je niet voor of op deze datum verlengt, vervalt het recht op jouw stoel. Jouw stoel komt dan beschikbaar voor een supporter die op de wachtlijst staat.
Je kunt inloggen op je FC Twente Account met je mailadres en wachtwoord. Als je je wachtwoord niet meer weet, klik je op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vervolgens kun je je mailadres invullen en ontvang je een mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Indien je nog geen FC Twente Account hebt, dien je je eenmalig te registreren en je bestaande Ticketing-account hieraan te koppelen. Alle seizoenkaarthouders hebben al een Ticketing-account, de inloggegevens hiervan gebruik je eenmalig voor het koppelen.
De incasso vindt op 28 mei plaats. Denk eraan dat je voldoende tegoed hebt op je bankrekening. Wanneer de incasso mislukt, ontvang je van ons een herinneringsmail met daarin de mogelijkheid te betalen via iDEAL. Wanneer de seizoenkaart niet voor de aangegeven datum wordt betaald via iDEAL, dan vervalt het recht op jouw seizoenkaart en komt jouw stoel beschikbaar voor een supporter die op de wachtlijst staat.
Supporters hebben de keuze tussen een hardcard en een digitale seizoenkaart. Indien er wordt gekozen voor een hardcard, wordt er een nieuwe pas verzonden. Deze ontvang je uiterlijk één week voor de eerst competitie wedstrijd.
De lift vanaf ingang N naar de publieksruimtes op de tweede ring van het stadion is bestemd voor supporters die in bezit zijn van een toegangskaart voor de tweede ring, maar die vanwege gezondheidsklachten (tijdelijk of blijvend) niet in staat zijn via de trap de tweede ring te bereiken. Personen die gebruik willen maken van deze lift, dienen hiervoor een verzoek in te dienen bij FC Twente via ticketing@fctwente.nl of 053-852 5777. Geef daarbij aan wat de klachten zijn en wat je vak-, rij- en stoelnummer is/zijn. FC Twente beoordeelt vervolgens of je in aanmerking komt voor het gebruik van de lift. Je ontvangt hierover na je verzoek een terugkoppeling van FC Twente.
Je kunt gebruikmaken van het 65+ tarief indien je bent geboren vóór 1 juli 1959. Je kunt gebruikmaken van het Kidsclub- of Young Reds tarief wanneer je lid bent van de Kidsclub of Young Reds. Wanneer je nog geen lid bent, kun je lid worden via www.fctwente.nl/supporters.
Op het moment dat er iemand anders van jouw SCC gebruik maakt die géén 65+, Kidsclub- of Young Reds-lid is, dan kan die persoon tegen bijbetaling van €5,- op jouw seizoenkaart de wedstrijd bezoeken. Hiervoor kun je mailen naar ticketing@fctwente.nl of die persoon kan zich voor de wedstrijd melden bij de Supporter Service Unit aan de spoorzijde (naast ingang J).
Aangezien we de jeugd zo veel mogelijk bij elkaar willen plaatsen hebben we ervoor gekozen om het Kidsclub & Young Reds tarief alleen in bepaalde vakken toe te passen.
Wanneer je wilt verplaatsen en de gewenste stoel is al beschikbaar, dan kun je deze als huidige seizoenkaarthouder gelijk bestellen. Je huidige stoel gaat vervolgens in de vrije verkoop.
Mocht je nog geen gewenste plek kunnen vinden, dan kun je een verplaatsverzoek indienen middels dit formulier. Tijdens de verplaatsdagen op woensdag 15 of donderdag 16 mei kun je vervolgens online een nieuwe stoel uitzoeken en gelijk bestellen. Je oude stoel wordt deze dagen nog vastgehouden. Wanneer je geen betere plek vindt, kun je jouw oude stoel tijdens de verplaatsdagen alsnog zelf online bevestigen. Na 16 mei wordt de reservering van je oude stoel vrijgeven.
LET OP: Het bevestigen van je oude stoel tijdens de verplaatsperiode kan alleen wanneer je middels het formulier een verzoek tot verplaatsing hebt aangevraagd.
Wanneer je tegelijk met een andere seizoenkaarthouder wilt verplaatsen dan kun je via jouw account vrienden of familie koppelen. Hier vul je de achternaam, het relatienummer en de pincode in. Indien de andere seizoenkaarthouder zijn of haar pincode niet heeft ingesteld, is dit automatisch 0000.
Zelf een stoel reserveren in Vak-P is niet mogelijk. Hiervoor moet je allereerst seizoenkaarthouder zijn. Daarnaast schrijf je je in op de wachtlijst voor Vak-P. Zodra er plaatsen beschikbaar zijn, benadert de afdeling Service & Ticketing de geïnteresseerden op de wachtlijst. Inschrijven op de wachtlijst kan via https://www.fctwente.nl/wedstrijden/kaartverkoop/seizoenkaart/seizoenkaart-vak-p
LET OP: Aanmelding voor Vak-P betekent niet dat je gegarandeerd een plek krijgt in één van deze vakken. Supporters die momenteel een seizoenkaart hebben, krijgen uiteraard voorrang. Verleng in dat geval ook eerst je seizoenkaart voordat je jezelf via onderstaand formulier aanmeldt. Dan ben je gegarandeerd van een plek en word je naar Vak-P verhuisd zodra er een plek beschikbaar is. Gezien de huidige vraag kan het meerdere seizoenen duren, na inschrijving, voor je aan de beurt bent voor een seizoenkaart op Vak-P.
Tribunes op de gehele 2e ring zijn toegankelijk via de ingangen C, F, G, M, N en Q.
Indien je in aanmerking wilt komen voor een plaats op een van onze rolstoelplatforms kun je contact opnemen met de afdeling Service & Ticketing. Elke mindervalide in een rolstoel mag een seizoenkaart kopen voor één begeleider tegen een gereduceerd tarief. Aangezien alle drie de rolstoelplatforms vol zijn, geldt hiervoor momenteel een wachtlijst.
Op de Diekmantribune zijn alle vakken (128 t/m 133) beschikbaar voor supporters, inclusief toegang tot de Hatrans Lounge.
Vul je IBAN met hoofdletters in en probeer het opnieuw. Blijft de foutmelding zich voordoen, neem dan contact op met de afdeling Service & Ticketing. Dit kan via ticketing@fctwente.nl of door te bellen naar 053 - 8525 777.
Voor vragen over de seizoenkaart kun je terecht bij de afdeling Service & Ticketing. Bereikbaar via onderstaande contactgegevens:
E-mail: ticketing@fctwente.nl
Tel: 053 - 85 25 777
Openingstijden
Service & Ticketing is op werkdagen telefonisch te bereiken van 09.00 uur tot 17.00 uur. Tevens is het mogelijk om je seizoenkaart te verlengen of te bestellen bij de receptie van De Grolsch Veste. Deze is van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur geopend.
Bezoekadres
Colosseum 65
7521 PP Enschede
Contact
Voor vragen over de seizoenkaart kun je terecht bij de afdeling Service & Ticketing. Bereikbaar via onderstaande contactgegevens:
Openingstijden
Service & Ticketing is op werkdagen telefonisch te bereiken van 09.00 uur tot 17.00 uur. Tevens is het mogelijk om je seizoenkaart te verlengen of te bestellen bij de receptie van De Grolsch Veste. Deze is van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur geopend.
Bezoekadres
Colosseum 65
7521 PP Enschede