Business

De stap om Premium Partner van FC Twente te worden omschrijft Sefa Sarioglu van Looping als een enorme gok. Maar nu, bijna een jaar later, is hij blij dat zijn bedrijf de stap heeft durven zetten. “Als FC Twente speelt, zien we een piek in het bezoek op onze website.”

Het gaat hard met Looping. De Enschedese automakelaar werd in 2018 als wijverkopenuwautowel.nl opgericht door Sefa Sarioglu en Jonathan Koole. Wat begon aan de keukentafel, is uitgegroeid tot een succesvol bedrijf dat jaarlijks bemiddeld bij de verkoop van meer dan 10.000 auto’s. “We bemiddelen bij de verkoop van een voertuig, proberen ervoor te zorgen dat een verkoper zijn auto op een makkelijke en eerlijke manier kan verkopen. Zonder gedoe. We zijn nuchter, direct en eerlijk. Doen het op z’n Twents. Dat spreekt onze klanten heel erg aan”, zei Sefa daar eerder over.

Looping werkt samen met vijfenzeventig autobedrijven. De voertuigen die in de verkoop gaan, worden bij meerdere van die partners aangeboden, om uiteindelijk een zo mooi mogelijke prijs voor de klant te krijgen. Twee jaar geleden verbond het bedrijf zich als sponsor aan FC Twente, een jaar later zette Looping de volgende stap: het werd Premium Partner.

DSC095797658578

“FC Twente is voor ons een baken van leads”

In april 2022 werd de overeenkomst in De Grolsch Veste getekend. “De stap om Premium Partner te worden was een enorme gok”, blikt Sefa terug. “We zijn begonnen als wijverkopenuwautowel.nl en wilden onze nieuwe naam en huisstijl lanceren. Dat hebben we gekoppeld aan de ondertekening van het Premium Partnership, om zo direct aan onze naamsbekendheid te werken. Dat pakte goed uit. Direct na de lancering stroomden de reacties en aanvragen al binnen. Met FC Twente hebben we de afspraak gemaakt dat we alles monitoren, zodat we de groei ook kunnen meten.”

Die rapporten spreken boekdelen. Ze laten duidelijk zien dat Looping steeds meer een bekende naam is. “FC Twente is voor ons een baken van leads. Gevoelsmatig lijkt het alsof we afgelopen jaar van alle seizoenkaarthouders de auto hebben mogen verkopen”, lacht Sefa. “De investering heeft zich snel terugverdiend. Inmiddels verdienen we zelfs geld dankzij het Premium Partnership. Het is een van de beste beslissingen die we vorig jaar hebben genomen.”

Rondom wedstrijden van FC Twente constateert Sefa zelfs iets opvallends. Als de Tukkers spelen, heeft dat direct invloed op het websitebezoek van Looping. “We merken een piek in het bezoek als onze naam voorbij komt op de boarding in het stadion. Laatst tegen FC Emmen scoorde Ricky van Wolfswinkel, precies toen Looping achter het doel op de boarding stond. Dan schieten de cijfers omhoog. Het zijn geen directe leads, maar de week erna hebben we wel tien procent meer auto’s verkocht. We profiteren er echt van dat mensen ons zien.”

Foto 3 Looping x FC Twente

Nieuw platform

Niet alleen aan het websitebezoek en de verkoopcijfers merkt Sefa dat de naamsbekendheid van Looping groeit. Ook het aantal volgers op social media als Instagram en LinkedIn neemt toe. En het plafond is nog niet in zicht. Looping barst van de ambitie en hoopt de komende jaren alleen maar verder te groeien. “Klanten kunnen nu bij ons terecht voor de verkoop van hun auto, maar iemand die zijn auto verkoopt wil vaak ook een nieuwe. Daarom zijn we bezig een nieuw platform op te zetten dat zich daarop richt, dat de concurrentie aan kan gaan met Marktplaats en Autoscout. Maar wel met de service die onze klanten van ons gewend zijn.” Om die ambitie te vervullen, is een uitbreiding van het personeelsbestand echter noodzakelijk. “We hebben nu 22 medewerkers, maar dat moeten er op korte termijn dertig worden. Ons uiteindelijke doel is om de beste speler op de Nederlandse markt te worden. Met alle kennis en talent dat we in huis hebben, geloven we erin dat dat mogelijk is.”

Subscribe to the FC Twente newsletter