Business

Op uitnodiging van een voormalig werkgever kwam Beate Visser in 2018 voor het eerst in De Grolsch Veste. Geïmponeerd door de sfeer maakte haar hart een sprongetje. Vanaf dat moment was ze verknocht aan FC Twente. 'Toen ik voor mezelf begon, heb ik het doel gesteld om heel snel een paar vaste plekken in het stadion te krijgen.'

'Vier jaar later zit Visser bij iedere thuiswedstrijd op de tribune van De Grolsch Veste, als TOS-lid en eigenaresse van ZeelVis-IT. De naam van haar bedrijf duikt geregeld op in het stadion. ‘We zijn aanvoerdersbandsponsor geweest, balsponsor, hebben gebruik gemaakt van led-boarding, sponsoring op het scorebord. Sinds dit seizoen hebben we zelfs een vast bord in de Grolsch Veste. Gaver dan dat kan je het niet hebben.’

ZeelVis-IT

De verschillende reclame-uitingen zijn een teken dat het goed gaat met haar bedrijf. Sinds 2019 mag Visser zich zelfstandig ondernemer noemen. Twee jaar later neemt ze haar eerste medewerker in dienst. Inmiddels staat de teller op acht. Het gaat snel. Ook klanten weten ZeelVis-IT goed te vinden. ‘We ondersteunen organisaties bij het verbeteren van de interne bedrijfsprocessen’, legt Visser uit. ‘We helpen ze de stap te zetten naar een zoveel mogelijk digitale werkomgeving, waardoor processen op het gebied van bijvoorbeeld HR, finance of order management eenvoudig en simpel verlopen. We zijn werkzaam in de zorg, maar hebben ook veel klanten uit de cultuursector, zakelijke dienstverlening, duurzaamheidstechniek, staaltechniek en kinderopvang. Het is heel divers.’

Van haar opdrachtgevers krijgt ze veel waardering terug. Niet voor niets werd ZeelVis-IT in 2020 door ZZP Nederland uitgeroepen tot starter van het jaar. ‘Dat was leuk om mee te maken. Van juryleden kreeg ik mooie commentaren: het bedrijf was toekomstbestendig en had veel groeipotentieel. Bovendien lieten we zien dat we het anders doen dan andere partijen. Dat is ook de kracht van ZeelVis-IT. We tonen persoonlijke betrokkenheid bij de organisaties die we helpen, nemen de klant mee in iedere stap die we zetten.’

Maatschappelijk betrokken

Die betrokkenheid toont ZeelVis-IT niet alleen bij haar klanten, maar ook in maatschappelijk opzicht. Het bedrijf sponsort lokale sportverenigingen, heeft de handen ineengeslagen met Stichting Goal en is ambassadeur van de Verjaardagsbox Tubbergen. ‘Ik vind het belangrijk om lokale initiatieven te ondersteunen’, geeft Visser aan. Sinds twee seizoenen is FC Twente daarbij gekomen. ‘Vanaf het eerste moment dat ik hier kwam ging mijn hart sneller kloppen. Ik heb Zeeuwse roots, mijn vader is een rasechte Feyenoorder, maar dit past beter bij mij. Het is zo’n mooie club, met zo’n trouwe groep supporters. Het is ontzettend gaaf dat je daar als ondernemer onderdeel van mag zijn. In het stadion en bij de TOS voel ik me thuis.’