Supporters

Afgelopen zaterdag beleefden we opnieuw een mooie avond in De Grolsch Veste. In de laatste minuut bezorgde Robin Pröpper FC Twente de overwinning. Veel zaken om het voetbal heen gingen goed, maar er waren ook zaken die minder voorspoedig verliepen. Een voorbeeld hiervan zijn de wachttijden bij de cateringkiosken in de grachten van de eerste ring en op de omloop van de tweede ring. Het heeft hoge prioriteit om dit op korte termijn op te lossen.

Hoe is dit probleem ontstaan en wat gaan we eraan doen om dit op te lossen? Lange wachtrijen bij de cateringkiosken in De Grolsch Veste zijn een doorn in het oog van veel supporters en dat van de club. Dat men in de rust wat langer op een consumptie moet wachten is logisch en ook niet te voorkomen, maar ook tijdens de wedstrijd moeten supporters te lang wachten. 

Dit probleem speelt al een tijd en om die reden hebben wij in het seizoen 2018-2019 testen uitgevoerd om de doorstroomsnelheid te kunnen verbeteren. In seizoen 2019-2020 zijn gefaseerd aanpassingen doorgevoerd op basis van de resultaten van de tests. Enkele van deze aanpassingen zijn raptaps bij de drukste kiosken en de scheiding van food en drinks op de tweede ring. Alles voor een snellere doorstroom. Deze snellere doorstroom is ook gerealiseerd in het seizoen 2019-2020. Dat seizoen werd er ongeveer 10% meer geconsumeerd per wedstrijd dan de seizoenen daarvoor. 

Momenteel heeft de club echter een nieuwe uitdaging. Er wordt dit seizoen (2021-2022) per wedstrijd veel meer geconsumeerd, maar liefst 30% per wedstrijd meer t.o.v. seizoen 2019-2020. Hier zijn we uiteraard enorm blij mee, echter in combinatie met het landelijke tekort aan horecapersoneel veroorzaakt dit de doorstroomproblemen bij de catering. 

FC Twente is momenteel samen met de partners en andere stakeholders druk bezig om het probleem zo spoedig op te lossen.